Plan poprawy przepustowości ruchu drogowego w Kędzierzynie-Koźle
Podczas najbliższego spotkania Rady Miasta Kędzierzyn-Koźle, które odbędzie się w czwartek, 30 listopada, jednym z kluczowych punktów obrad będzie kwestia poprawy płynności ruchu w mieście. Szczególnie skupią się na rozwikłaniu problemu związanego z połączeniem dróg wojewódzkich, krajowej i gminnej w obszarze ronda Milenijnego.
Mimo że główną drogą komunikacyjną w tym rejonie zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, to jednak inicjatywa dotycząca planowanej inwestycji leży w gestii Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. Chociaż jest to przedsięwzięcie niezbędne dla poprawy przepływu ruchu, jest również skomplikowane. Zanim budowlańcy przystąpią do realizacji zadania, muszą wybrać jedną z czterech opracowanych propozycji przebudowy ronda Milenijnego.
Rondo, położone na obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, jest miejscem, gdzie krzyżują się droga krajowa nr 40, droga wojewódzka nr 408 oraz droga gminna. To miejsce o największym natężeniu ruchu, gdzie podczas godzin szczytu tworzą się duże korki, stanowiące uciążliwość dla kierowców.
Warto przypomnieć, że gmina Kędzierzyn-Koźle od dawna apeluje o podjęcie działań mających na celu poprawę płynności ruchu w rejonie ronda Milenijnego. Wnioski w tej sprawie były skierowane do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Zarządu Województwa Opolskiego. ZDW odpowiedział na te apele, zlecając opracowanie dokumentacji projektowej mającej na celu poprawę układu komunikacyjnego w tym obszarze. W ramach tego zamówienia wykonano niezbędne pomiary natężenia ruchu i sporządzono prognozy, a także przeprowadzono analizę ruchu i oceniono przepustowość skrzyżowania.